مدرس دوره آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس

مدرس آیلتس

IELTS Tutor

با ما تماس بگیرید

info@phdielts.ir

شماره واتساپ: +۹۸-۹۳۶-۷۹۳-۳۴۷۶

اسپیکینگ آیلتس: من سؤال را نمی فهمم. توصیه و نکات

صفحه اصلی مقالات آیلتس اسپیکینگ آیلتس | توصیه و نکات

ielts speaking

در آزمون اسپیکینگ آیلتس، آیا می‌توانید به آزمونگر بگویید که من نمی‌فهمم، می‌توانید آن را تکرار کنید؟ اگه این را بگویید نمره پایینی می‌گیرید؟

این غیر معمول نیست که شما معنای یک سؤال که آزمونگر می پرسد را متوجه نشوید. یا شاید هم این سؤال رو درست نشنیده باشید پس می‌خواهید سؤال را تکرار کند. بهترین راه برای مقابله با این موقعیت چیست؟

می توانم از آزمونگر بخواهم که سؤال رو تکرار کند؟

بله، ۱۰۰ % خوب است که بخواهید سؤال تکرار شود. در اسپیکینگ آیلتس، توانایی شما در فهمیدن یک سؤال روی نمره شما تاثیری ندارد. فقط در موارد زیر شما ارزیابی می شوید:

  • روانی سخن و انسجام
  • گرامر
  • واژگان
  • تلفظ

هر یک از این معیارها ۲۵ % از نمره اسپیکینگ شما را تشکیل می‌دهند. همانطور که می توانید ببینید، درک صورت سوال و یا اینکه جواب شما دقیقا مرتبط با سوال باشد روی نمره شما تاثیری ندارد. این به این معنا است که اگر یک سؤال را نفهمیدید یا منظور یک سؤال را اشتباه فهمیدید، نمره شما کم نخواهد شد. بنابراین راحت باشید و بخواهید که سوال را مجددا از شما بپرسند.

با این حال، آیا من توصیه می‌کنم بگویید " نمی‌فهمم"؟ نه، من توصیه نمی‌کنم که این را بگویید. هرگز ایده خوبی نیست که نشان دهید در طول یک آزمون زبان انگلیسی برای فهمیدن چیزی در انگلیسی تلاش کرده‌اید.

اگر در اسپیکینگ آیلتس سؤالی را نمی فهمم، چیکار کنم؟

بهترین راه برای مقابله با سؤالی که نمی فهمید این است که از فرد آزمونگر بخواهید که آن را تکرار کند بدون این که بگوید شما نفهمیدید. برای مثال:

میشه تکرار کنید، لطفاً؟ (Could you repeat that, please?)

گفتن این خط ساده، واضح و مستقیم است. این عدم درک شما را نشان نمی‌دهد. این جمله برای آزمون سپیکینگ آیلتس مؤدبانه و مناسب است.

گزینه‌های مشابه دیگر عبارتند از:

ببخشید، میشه دوباره اینو بگید، لطفاً؟(Sorry, could you say that again, please?)

ببخشید، من اون سؤال رو از دست دادم. میشه تکرار کنید، لطفاً؟Sorry, I missed that. Could you repeat) the question, please?)

همچنین می‌توانید بگویید:

ببخشید، کامل نشنیدم چی گفتید. میشه دوباره واضح تر بگید؟Sorry, I didn't quite hear you. Could you) say that again more clearly?)

ببخشید، کامل سؤال را نشنیدم. میشه دوباره آروم تر بگید؟Sorry, I didn't quite hear the question. Could) you say that again more slowly?)

ببخشید، چی گفتید؟ میشه دوباره با صدای بلندتر بگید؟Sorry, what did you say? Could you say that) again more loudly?)

از سوی دیگر، می‌توانید بگویید:

ببخشید، متوجه نشدم. میشه تکرار کنید، لطفاً؟ (Sorry, I didn't catch that. Could you repeat that, please?)

من کامل متوجه نشدم چی گفتید. میشه تکرار کنید، لطفاً؟ I didn't quite catch what you said. Could you) repeat that, please?)

این یک راه عالی برای پرسیدن این سؤال است که باید تکرار شود زیرا از زبان اصطلاحی استفاده می‌کند که نمره شما را افزایش خواهد داد. "To catch sth that was said" زبان اصطلاحی است. با این حال، این را مکرراً نگویید. سعی کنید با زبانی که استفاده می‌کنید انعطاف‌پذیر باشید وقتی که می‌خواهید این سؤال تکرار شود. هر کلمه‌ای که در زمان ضبط بگویید، بر روی نمره شما تاثیر خواهد گذاشت.

آماده باشید

مهم است که این پاسخ‌ها را تمرین کنید تا وقتی چیزی را نمی فهمید، آماده انواع پاسخ‌های ممکن برای مقابله با موقعیت باشید. این کار به شما اعتماد به نفس در آزمون می‌دهد و طیف وسیعی از زبان را برای مقابله با سو تفاهم به آزمونگر نشان می‌دهد. اینها چیزهایی هستند که به نمره شما کمک خواهند کرد.

می توانید بپرسید که سوال را بیشتر توضیح بدهد؟

جواب این سؤال بله و نه است. اجازه دهید توضیح بدهم....

در بخش ۱، آزمونگر اجازه ندارد که سؤال را برای شما توضیح دهد. بنابراین، در بخش ۱، شما تنها می‌توانید درخواست کنید که صورت سوال تکرار شود.

در بخش ۲، آزمونگر نمی‌تواند سوال روی کارت را برای شما توضیح دهد. شما باید نهایت تلاش خود را بکنید تا موضوع اصلی را بفهمید و تا جایی که می‌توانید آن را پاسخ دهید.

در بخش ۳، می توانید از آزمونگر بخواهید که منظور خود را بیشتر توضیح دهد. آزمونگر این سؤال را با استفاده از کلمات مختلف تکرار خواهد کرد تا شما بتوانید راحت‌تر بفهمید. می‌توانید بگویید " ببخشید، می‌توانید منظور خود را توضیح دهید؟ (Sorry, could you explain what you mean?)