مدرس دوره آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس

مدرس آیلتس

IELTS Tutor

با ما تماس بگیرید

info@phdielts.ir

شماره واتساپ: +۹۸-۹۳۶-۷۹۳-۳۴۷۶

آموزش رایتینگ آیلتس تسک 1 - introduction در رایتینگ

صفحه اصلی مقالات آیلتس مقدمه رایتینگ تسک 1

نوشتن مقدمه رایتینگ تسک یک آیلتس

آموزش رایتینگ آیلتس شامل بخش های متفاوتی است که در این مقاله می خواهیم به آموزش مقدمه یا همان Introduction در رایتینگ تسک 1 آیلتس بپردازیم. یکی از سخت‌ترین بخش‌های رایتینگ آیلتس نوشتن مقدمه است. اگر یک تکنیک خوب برای این کار دارید، بقیه کار آسان است.

اولین چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که رایتینگ در مورد جداول، نمودارها و چارت ها با رایتینگ یک مقاله در task2 رایتینگ آیلتس یکسان نیست.

  • از شما خواسته نمی‌شود نظر خود را در مورد اطلاعات بیان کنید بلکه به طور کلی گزارشی واقعی در مورد اطلاعات بنویسید.
  • لازم نیست یک مقدمه مانند مقاله تسک دو برای رایتینگ تسک یک بنویسید. شما در حال نوشتن یک گزارش هستید، که به این معنی است که شما با یک بیانیه کلی در مورد موضوع شروع نمی‌کنید.
  • لازم نیست یک نتیجه‌گیری بنویسید که هر گونه نظر در مورد اهمیت اطلاعات را بیان می‌کند.

مطالب گفته شده در این مقاله به شما کمک می کند تا مقدمه رایتینگ تسک 1 آیلتس را حرفه ای تر بنویسید. توصیه می کنیم بعد از تمرین و نوشتن مقدمه رایتینگ آیلتس، از یک معلم آیلتس برای تصحیح رایتینگ خود بهره ببرید.

سه نکته مهم در نوشتن مقدمه یا introduction در رایتنیگ آیلتس تسک 1

۱. ایده اصلی پشت نمودار یا جدول را شناسایی کنید. این تمرکز جمله اول شما در رایتینگ تسک یک آیلتس خواهد بود.

۲. جزئیات مانند آنچه که واحدهای اندازه‌گیری و چارچوب زمانی نشان می دهد را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که چقدر از آن را در مقدمه بیان کنید.

۳. زبان استفاده از اصطلاحات مقدماتی، زمان‌های افعال، اصطلاحات صحیح زمان و یا اندازه‌گیری و غیره را در نظر بگیرید.

سه راه ممکن برای شروع مقدمه یا introduction رایتینگ تسک 1 آیلتس

۱. مستقیما به تصویر رجوع کنید (‏برای مثال این نمودار جمعیت کانادا را از سال ۱۸۶۷ تا ۲۰۰۷ نشان می‌دهد)‏. با این حال، این روش توصیه نمی‌شود، زیرا دستورالعمل‌های رایتینگ آزمون آیلتس به طور معمول این اطلاعات را به شما می‌دهد. اگر شما به طور مستقیم از روی صورت سوالی که دارید کپی کنید صرفا وقت تلف کرده اید، چون آزمونگر نمی‌تواند انگلیسی شما را از روی یک جمله کپی شده ارزیابی کند.

۲. مستقیماً به پیام اصلی منتقل‌شده بصری مراجعه کنید (‏برای مثال افزایش شدیدی در جمعیت کانادا از ۱۸۶۷ تا ۲۰۰۷ وجود داشت)‏. این روش کاملاً قابل‌قبول است، و نشان می‌دهد که شما می‌توانید مفهوم یا پیام اصلی را که نمودار یا جدول نشان می‌دهد تشخیص دهید.

۳. ترکیب این دو (‏برای مثال نمودار نشان می‌دهد که یک افزایش شدید در جمعیت کانادا از سال ۱۸۶۷ تا ۲۰۰۷ وجود داشت.)‏ این نیز قابل‌قبول است و اغلب به عنوان یک راه مناسب برای شروع رایتینگ تسک 1 آیلتس استفاده می‌شود. به منظور استفاده از این روش، لازم است که از چند عبارت ثابت استفاده شود که به خود متن، مانند موارد زیر اشاره دارند.

بیان مقدماتی در رایتینگ تسک 1 آیلتس

  • نمودار/ جدول نشان می دهد(shows/indicates/illustrates/reveals/represents...)
  • از نمودار/ جدول مشخص است …It is clear from the graph/table.
  • می توان آن را از نمودار/ جدول مشاهده کرد … It can be seen from the graph/table
  • همان طور که نمودار/ جدول نشان می‌دهد، … As the graph/table shows,
  • همانطور که از نمودار/ جدول دیده می‌شود، … As can be seen from the graph/table
  • همانطور که توسط نمودار/ جدول نشان‌داده شده‌است، …As is shown by the graph/table
  • از نمودار/ جدول مشخص است … From the graph/table it is clear

همیشه بهتر است که از استفاده از ضمایر شخصی اجتناب کنید. به جای این که بگوییم می‌توانیم از روی نمودار ببینیم …، بهتر است از ساخت‌های مجهول یا غیرشخصی استفاده شود.

بسیاری از عبارات بالا را می توان با یک جمله واره که با آن(that) شروع می‌شود دنبال کرد.

چندین عبارت بالا را می توان با یک اسم یا عبارت اسمی(noun phrase) دنبال کرد.

چندین عبارت بالا باید با یک جمله واره اصلی (main clause) دنبال شوند.

هشدارها در مورد introduction در رایتینگ آیلتس تسک 1

در آموزش آیلتس هممواره نکات زیر را به زبان آموزان توصیه می کنیم:

۱. از استفاده از عبارت زیر خودداری کنید: طبق نمودار(according to the graph). این به این دلیل است که این عبارت به طور کلی به این معنی است که اطلاعات از شخص یا منبع دیگری می‌آید و نه از دانش خود ما. (‏به عنوان مثال، با توجه به کتاب راهنما، دوره معماری در حدود ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد شروع شد و در حدود ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد به پایان رسید.)

در مورد یک نمودار یا جدول که در رایتینگ آیلتس تسک 1 نشان داده می‌شود، اطلاعات درست در مقابل شما، نویسنده، و همچنین خواننده وجود دارد، و بنابراین شما می‌دانید که از منبع دیگری نمی‌آید.

۲. اصطلاحاتی مانند می توان از نمودار مشاهده کرد(as can be seen from the graph )یا همانطور که نشان‌داده‌شده توسط جدول (as is shown/illustrated by the table) شامل فاعل it نیست. اگر فکر می‌کنید این گرامر غیر معمول را فراموش خواهید کرد از این اصطلاحات اجتناب کنید.

۳. از استفاده از کلمه presents خودداری کنید. لازم است که با یک اسم خلاصه پیچیده دنبال شود. (‏به عنوان مثال: نمودار یک نمای کلی از رشد جمعیت کانادا بین سالهای ۱۸۶۷ تا ۲۰۰۷ را نشان می‌دهد)‏. (The graph presents an overview of the population growth of Canada between 1867 and 2007)