مدرس دوره آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس

مدرس آیلتس

IELTS Tutor

با ما تماس بگیرید

info@phdielts.ir

شماره واتساپ: +۹۸-۹۳۶-۷۹۳-۳۴۷۶

نکات اسپیکینگ آیلتس: پرسیدن سؤال از آزمونگر

صفحه اصلی مقالات آیلتس نکات اسپیکینگ آیلتس: پرسیدن سؤال از آزمونگر

ielts speaking tips

آیا میتوانید از آزمونگر سوال بپرسید؟ این صفحه به وضوح در مورد پرسیدن سؤالات از آزمونگر در هر بخش از آزمون اسپیکینگ آیلتس توضیح می‌دهد. یاد بگیرید چه سؤالاتی را می‌توانید بپرسید و چه سؤالاتی را نمی‌توانید بپرسید.

پرسیدن سؤالات در بخش 1 اسپیکینگ

شما می‌توانید از آزمونگر بخواهید که سؤال در بخش ۱ اسپیکینگ آیلتس را تکرار کند (‏آیا می‌توانید آن را تکرار کنید، لطفا؟) اما فقط همین. شما نمی‌توانید سؤال دیگری بپرسید. آزمونگر تنها در بخش ۱ اسپیکینگ به پرسیدن سؤالات محدود می‌شود و نمی‌تواند به شما کمک کند یا توضیح دهد. آزمونگر نمی‌تواند سؤالات را توضیح دهد و نمی‌تواند کلمات را توضیح دهد.

پرسیدن سؤال در بخش 2 اسپیکینگ

شما نمی‌توانید هیچ سؤالی را در بخش ۲ بپرسید. شما باید از موضوعی که به شما داده شده‌است استفاده کنید و نهایت سعی خود را بکنید تا در مورد چیزی مرتبط با کارت نشانه خود صحبت کنید.

اگر یک کلمه روی کارت نشانه خود را نمی فهمید، آزمونگر نمی‌تواند به شما کمک کند. شما باید موضوع روی کارت خود را دنبال کنید. شما می‌توانید هر گونه اطلاعات دیگری که می‌خواهید به صحبت‌های خود اضافه کنید تا آن را طولانی‌تر کنید در صورتی که به موضوع مرتبط باشد.

آزمونگر به شما می گوید که کی شروع به حرف زدن کنید و کی تمامش کنید. نیازی به پرسیدن این مورد نیست.

پرسیدن سؤالات در بخش 3 اسپیکینگ

شما می‌توانید از آزمونگر بخواهید تا کلمات و سؤالات در بخش 3 اسپیکینگ آیلتس را توضیح دهد. این امر به این دلیل مفید است که آزمونگر سؤال را با استفاده از کلمات مختلف بیان کرده و تکرار آن را آسان‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید از آزمونگر بخواهید که سؤال را تکرار کند. در اینجا لیستی از سؤالاتی که می‌توانید در بخش 3 اسپیکینگ بپرسید آورده شده‌است.

  • آیا میتوانید توضیح دهید،لطفاً؟ (آزمونگر سؤال را دوباره به شیوه ای دیگر بیان خواهد کرد)
  • منظور شما دقیقاً چیست؟( آزمونگر سؤال را دوباره به شیوه ای دیگر بیان خواهد کرد)
  • می‌توانید معنی X را توضیح دهید، لطفاً؟(برای یک کلمه خاص)
  • Xبه چه معناست؟(برای یک کلمه خاص)

سؤالات زیر را از آزمونگر نپرسید:

  • آیا شما آنجا بودید؟
  • شما چی فکر می‌کنید؟
  • شما از کجا می‌آیید؟
  • شما با من موافقید؟
  • آیا میتوانید این سؤال را عوض کنید؟
  • آیا میتوانید یک مثال برای من بزنید؟
  • آیا میتوانید یک موضوع دیگر را به من بدهید؟
  • نظر شما چیست؟

زمان تفکر

گاهی اوقات شما نیاز به زمان دارید تا در مورد سؤال فکر کنید و به پاسخ خود نیز فکر کنید. یک راه برای انجام این کار این است که از آزمونگر بخواهید که سؤال را تکرار کند. این یک راه مفید برای به دست آوردن زمان برای فکر کردن است. همچنین، می‌توانید بگویید " این یک سؤال جالب است". قبلا هرگز در این مورد فکر نکرده بودم. فکر کنم.... شما می‌توانید از این روش برای سؤالات دشوار در بخش ۳ استفاده کنید.

اگر از آزمونگر بخواهم که سؤال را تکرار کند، نمره را از دست می‌دهم؟

نه، روی نمره شما تأثیر نخواهد گذاشت. نمره شما براساس روان بودن صحبت، واژگان، گرامر و تلفظ محاسبه می‌شود. هیچ نمره ای برای فهمیدن یا درک مطلب وجود ندارد. بنابراین، خوب است که از آزمونگر بخواهید یک تا دو سؤال را در بخش ۱ تکرار کند یا یک سؤال را در بخش ۳ توضیح دهد.

مقالات مربوط به آیلتس